Full service
kwalitatief
marktonderzoek

Pam Research helpt u bij uw onderzoeksvraag van A tot Z: van de briefing tot en met de uitvoering van het veldwerk en een uitgebreide debrief of heldere rapportage.

Strategie

&

Advies

Pam Research participeert en modereert (in) strategiesessies en productontwikkelingstrajecten

Specialisme

.

.

Naast b2c werkt Pam Research ook voor veel opdrachtgevers in de b2b markt. Pam Research is gespecialiseerd in de doelgroepen kinderen, jongeren, hun ouders en leerkrachten/ docenten.

Specialisme

Pam research heeft ruime ervaring met zowel marketingvraagstukken voor consumenten (b-t-c) als voor de business-to-business markt. Met hetzelfde commitment en plezier werkt Pam met ‘gewone mensen’ als met horeca ondernemers, bakkerij eigenaren, veiligheidskundigen en andere professionals.

Daarnaast zijn we gespecialiseerd in de doelgroepen kinderen, jongeren, hun ouders en leerkrachten. Bij ieder onderzoek worden de onderzoeksbevindingen verrijkt met de kennis en ervaring met deze doelgroep.

Pamela startte haar carrière als junior insights manager bij Nutricia en groeide intern door tot Senior Brand Manager. Daarna vervulde Pamela nog enkele marketing functies in de FMCG en cosmetica branche waarna zij de overstap maakte naar marktonderzoek. Bij het voormalige kinder- en jongerenbureau IPM KidWise gaf Pamela leiding aan een team van onderzoekers naast haar werk als Senior Research Consultant. Ze pakte haar liefde voor de doelgroep kinderen en jongeren hier weer op waarna ze het nooit meer heeft los gelaten. 

Kids en Jongeren workshop

Regelmatig organiseert Pam Research samen met Nwsgrg een workshop over kids en jongeren in combinatie met een live focusgroep. Hoe ontwikkelt deze doelgroep zich en hoe kun je deze doelgroep dus het beste bereiken? En hoor direct het antwoord van je doelgroep op je eigen vragen.  

Mail of bel voor de volgende datum. 

Neem contact op

Jongeren in coronatijd

In het voorjaar van 2020 in de 1e lockdown, heeft Pam Research samen met Nwsgrg een onderzoek opgezet onder jongeren over hoe zij de coronatijd beleefden. 

Een samenvatting van het onderzoek werd gepubliceerd in ClouToday van de MOA, Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics.

Lees het artikel

Werkwijze

Bij iedere onderzoeksvraag bekijken we welke aanpak en opzet de antwoorden gaan geven waar we naar op zoek zijn: 

Offline

Focusgroep

Individuele, duo interviews en focusgroepen jongeren, volwassenen en professionals

Matching Pairs, 2 vriendjes/ vriendinnetjes bij kinderen

Peer groups mini groepje van vrienden/ vriendinnen bij jongeren

Shop-alongs

Intercepts

Werkplekgesprekken

In-home interviews

Online

Individuele, duo interviews jongeren, volwassenen en professionals

Mini focusgroepen jongeren, volwassenen en professionals

WhatsApp of online opdrachten (voor- of achteraf)

Online communities

Klanten over Pam

Pamela is energiek, bevlogen en doortastend. Zij heeft ons bijgestaan in verschillen strategische sessies en zorgde ervoor dat de echte gesprekken werden gevoerd en de juiste vragen op tafel kwamen. Door haar authentieke benadering en oprechte interesse creëert ze direct een open en veilige sfeer die ervoor zorgt dat iedereen open het gesprek voert. Een aanwinst tijdens dit soort sessies.

Koert Huisman, CEO Plieger Groep

Waarom ik graag met Pamela werk:

  • Inhoudelijk zeer ervaren: je krijgt een doorgewinterde onderzoeker voor een uurtarief waar je bij een groot bureau een medior voor krijgt.
  • Pragmatisch: ze werkt vanuit doelstelling & impact en past haar aanpak hier op aan. Geen proces aanpak zoals bij veel grote bureaus, maar een impact aanpak.
  • Sterk specialisme in kids.

Ik werk al ruim 20 jaar met Pamela. Zij is een zeer ervaren kwalitatief marktonderzoekster die ervaring heeft met zeer veel verschillende groepen respondenten en in verschillende markten en sectoren. Zij helpt je niet alleen de doelstelling scherp te krijgen, maar ze zorgt ervoor dat ze ook de onderliggende gedachtes bij respondenten boven tafel krijgt op een goede, objectieve en integere manier. Haar rapportages zijn helder en scherp waarbij zij duidelijke terugkoppeling geeft aan de opdrachtgever en ook een onderbouwd advies. Haar werk is altijd goed geregeld (van voorstel, tot uitvoering, locaties, timings en rapportage) en voor één van de beste prijs/waarde verhoudingen die ik ken in de markt. Daarnaast is zij ook gewoon een ontzettend prettig mens om mee te werken. Kortom een vakvrouw met wie het zeer fijn werken is.